Frakt og levering:
Alle priser er inklusive moms. Din ordre vil normalt bli behandlet innen 24 – timer på ukedager. Ved bestilling i helger vil tidsperspektivet gjelde fra første påfølgende arbeidsdag. Ordre fra Kathrine Lindman Norwegian Jewelry vil bli sendt med bring. Normal leveringstid vil variere mellom 1 til 14 arbeidsdager, avhengig av om det er nasjonalt eller internasjonalt. Vi tar forbehold om at varer som ikke er på lager har individuell sendetid. Om dette ikke er oppgitt, ta kontakt med oss for forventet levering. Dersom varen ikke er hentet, eller blir sendt i retur grunnet feil informasjon ved kjøp, går dette på kjøpers regning. Dette er et standardbeløp på Kr 300,-. FedEx brukes i utlandet med gjeldene priser. Du har full bytterett på alle varer.
Betaling:
Selgeren kan ta betaling fra det tidspunktet varen er blitt sendt fra selger til mottaker. Dersom varen har blitt kjøpt med kredittkort eller debetkort, kan kjøperen holde summen ved kjøp. Summen vil bli trekt samme dag som varen blir sendt av selger. Dersom selgeren benytter seg av faktura, skal denne utarbeides da ordren blir behandlet. Betalingsfristen skal være på minimum 14 dager fra da kjøper mottar sin vare. Kjøpere under alder av 18 år, skal ikke benytte seg av faktura til betaling.
Bytte av vare:
Du som kunde har full rettighet til å bytte alle varer kjøpt i nettbutikken Kathrine Lindman Norwegian Jewelry. Du som kunde må da skrive hvilke varer du ønsker å bytte. Du som kunde står selv ansvarlig for frakt, og det er anbefalt å sende med sporing slik at pakken kommer trygt frem. Kathrine Lindman Norwegian Jewelry vil sende den nye varen uten å måtte betale for frakt. Dersom den nye varen er billigere vil differansen bli tilbakebetalt til samme konto som ble brukt ved det originale kjøpet. Dersom den nye varen er dyrere, vil anbefalt mellom betaling bli presentert.
Rettigheter ved retur:
Hvordan returnerer jeg en vare? Returprosessen starter med en email til Kathrine Lindman Norwegian Jewelry før angreretten er utløpt, som er 14 dager etter at varen er mottatt, i følge angrerettloven. Varen skal sendes tilbake i den samme tilstanden som den ble mottatt, og ved riktig antall. Dersom ønsket om retur omhandler skader eller uforsiktig håndtering av kjøper, gjelder ikke rettighetene ved retur.
Varen skal retuneres til: Kathrine Lindman Norwegian Jewelry Storgata 5 6509 Kristiansund
Varen skal være i den forstand den ble mottatt, og sendes i sin originale forpakning. Du som kunde er selv ansvarlig for at varen kommer trygt frem. Det er dermed anbefalt og sende med sporing og forsikring dersom varen skulle bli ødelagt i forsendelsen. Returen blir betalt av kunden, i følge angrerettloven seksjon 15 første paragraf.
Klager eller skader under frakt:
Klage er sendt på bakgrunn av mangler eller skade på en eller flere varer. Vi vil stå ansvarlig for returkostnader ved skade. Alle utgående varer er nøye pakket og sjekket for skade før forsendelsen blir sendt. Dersom det er skader på forpakningen ved henting av varen, ta bilder og send direkte til Kathrine Lindman for løsning på situasjonen.
Reservasjoner:
Kathrine Lindman Norwegian Jewelry har alle rettigheter til å kansellere en hver ordre. Grunner til dette kan være feil på produktsiden, feil ved betaling, feil pris eller andre feil/mangler med avvik.
Konfliktløsning:
Klager må sendes til selgeren innen en rimelig tidsperiode etter varen er ankommet kjøper. Kjøper og selger skal gjøre sitt beste for å oppnå enighet utenfor rettslige instanser. Dersom dette ikke lar seg gjennomføre, kan kjøper kontakte forbrukerrådet. Du kan nå disse på TLF: (+47) 23 400 500 eller på www.forbrukerradet.no